Soluţii: Zoltan Szabo, Ady Nicolae, Ionel-Vasile Pit-Rada, Emil-Claudiu Man, Aurel Ionescu, Monica Asanachescu, Cristian Daniel Balanoiu, Stefan Gatachiu

 

Emil-Claudiu Man:

Știm că în 15 secunde trenul își parcurge lungimea lui.

Trenul are nevoie de 15 secunde să intre cu toată lungimea lui pe pod, apoi încă 15 secunde va ajunge cu locomotiva la capătul tunelului și mai are nevoie de 15 secunde să iasă de pe pod. Deci lungimea podului este de 2 ori lungimea trenului, de unde rezultă că lungimea trenului este de 225 m.

Viteza trenului este egală cu 225m/15 sec=15 m/s=54km/oră

 

Aurel Ionescu:

Viteza trenului presupusa constanta este v=l/15 m/s unde l este lungimea lui.

Cand trece complet peste pod trebuie sa ne gandim ca la lungimea podului trebuie adaugata si lungimea trenului deci v = (l+450)/45 m/s.

Deci l/15=(l+450)/45 =>3l=l+450 => l = 225 m apoi v= 225/15=15 m/s=54 km/h.

 

Cristian Daniel Balanoiu:

Notam:

- lungimea podului: Lp=450 m;

- lungimea trenului: L;

- timpul pana trenul trece podul: Tp=45 secunde;

- timpul pana trenul trece pe langa postul telegrafic: Tpt =15 secunde;

- viteza trenului : V;

Vt= (Lp +Lt)/ Tp        (1)

Vt= L/ Tpt                     (2)

Se egaleaza relatia (1) cu (2)         

(Lp +Lt)/ T= L/ Tpt 

Lt= Lp *Tpt / (Tp- Tpt ) =450*15/(45-15) = 225 m;

Vt= L/ Tpt = 225/15 = 15 m/s ;