Soluţii corecte trimise de Aurel Ionescu, Ady Nicolae, Lucian Niţă, Szabo Zoltan, Ştefan Gaţachiu şi Viorel Manta (care repetă rezolvarea din 2005).

Ştefan Andrei Manea a indicat numai ultima mutare.

 

Ştefan Gaţachiu, Aurel Ionescu, Viorel Manta:

Să presupunem că regele din c8 este negru, iar cel din d6 este alb.

Atunci turnul din d8 nu poate fi negru, deoarece ar da șah la regele alb și nu are cum să fi ajuns acolo decât din d7, adică tot dintr-o poziție de șah. Deci acest turn este alb, astfel că avem o poziție de șah. Rezultă că dama de la c6 și turnul de la f6 sunt albe, altfel ambii regi ar fi în șah simultan.

În acest caz avem o poziție de dublu șah la regele negru, poziție care nu se poate obține prin mutarea damei albe sau a turnului de la d8. Singura posibilitate este ca la c7 să fi fost un pion alb care a atacat o piesă a negrului de la d8 și s-a transformat în turn, aceasta fiind ultima mutare înainte de întreruperea partidei. Partida nu este încheiată, deoarece negrul poate ieși din șah prin capturarea turnului.

Pionul de la b7 nu poate fi alb, deoarece ar fi o poziție de triplu șah, care nu este posibilă. Deci acest pion este negru.

Celelalte piese, calul de la a8, pionul de la a7 și nebunul de la e8 pot avea orice culoare.

 

Lucian Niţă:

Rezolvare cu notatie de sah:

Ultima mutare pionul alb din c7 a capturat o piesa in e8 si s-a transformat in Tura Alba cu sah dublu. 

Prima mutare: 1.c7:e8 (T) ++

Pozitia rezultata:

A: Re6, Dc6, Te8, Tf6, Ca8 (calul poate fi la fel de bine si negru, nu conteaza in solutie), Ne8 (nebunul poate fi la fel de bine si negru, nu conteaza in solutie), pion a7(pionul poate fi si negru, nu conteaza in solutie).

N: Rc8, pion b7.