B. Calcule simple

Ionel este în școala primară. Primește ca temă să completeze figura de mai jos cu cifre nenule (1-9) astfel încât să se obțină 0. Ca să se obișnuiască cu cifrele, doamna învățătoare pune o condiție suplimentară: fiecare cifră se folosește o singură dată (cu excepția lui 0, care apare de 2 ori daca se considera si rezultatul). Pentru că nu reușește să rezolve tema, Ionel cere ajutorul tatălui. Acesta îi dă o soluție care nu folosește cifra 5. Puteti găsi o posibilă soluție a tatălui?

Notă: soluția nu este unică, o singură soluție posibil indicată de tatăl lui Ionel este suficientă pentru obținerea punctajului maxim.

Sursă: problemă originală (Ruxandra Olimid)

 

B. Simple computation

Ionel is in primary school. His homework ist o fill in the figure below non-zero digits (1-9) so that the result is 0. To get familiar to the digits, the teacher puts an additional condition: each digit is used only once (except for 0, which appears twice being also in the result). Because he fails to solve the homework, Ionel asks for his father's help. The father gives Ionel a solution that does not use the number 5. Can you find a possible solution the father gave to Ionel?

Note: the solution is not unique, a single possible solution indicated by Ionel's father is enough to obtain the maximum score.

Source: original puzzle (Ruxandra Olimid)

Vezi comentarii
Logheaza-te in site pentru a trimite solutii si comentarii
szabozoltan

1. Conform enunțului cele nouă semne de întrebare se vor completa cu câte una din cifrele 0,1,2,3,4,6,7,8,9? 

2. Prioritatea operațiilor este de la stânga la dreapta, sau înmulțirea și împărțirea au prioritate față de adunare și scădere?


ruxandra

1. Da, cu mentiunea ca fiecare cifra trebuie sa apara o singura data.

2. Se considera prioritatea normala data de ordinea operatiilor, deci x si : au prioritate fata de + si -.


pitrada

Operatia : este operatia pentru impartirea cu zecimale sau pentru impartirea intreaga?


ruxandra

: este impartirea obisnuita (nu se considera doar catul, ci rezultatul impartirii; deci, cu zecimale)

Nota: In general, elevii din clasele mici fac doar impartiri exacte si noteaza impartirea cu : . Ei stiu 4:2 = 2 (din tabla inmultirii), dar in general nu stiu sa faca impartiri mai complicate de tipul 5:2=2,5.